Psykologen har en todelt funktion. Dels indgår psykologen i den konsultative sparring af lærere, pædagoger og forældre i den tidlige indsats og i udviklingen af inkluderende læringsmiljøer. Dels udfører psykologen en række lovbundne opgaver, der centrerer sig om børn og unge med særlige behov.
Psykologens opgaver er:
- Konsultative drøftelser med familie, pædagoger/lærere og andre samarbejdspartnere.
- Psykologiske udredninger af konkrete børn (på baggrund af konkret indstilling til PPR), der kan bestå af følgende elementer: samtaler med barnet alene og sammen med dets forældre, samtaler med barnets pædagoger/lærere om barnets trivsel og læring, observationer af barnet i dagtilbud/skole og psykologisk testning af barnet.
- Udredningen udmunder i en PPV (Pædagogisk Psykologisk Vurdering), som redegør for: 1) Kompetencer, barnet mestrer alene/ mestrer med støtte fra de voksne, 2) Handlinger, som forældre og fagpersoner omkring børnene kan iværksætte for at understøtte barnets deltagelse i fællesskaber. Aftaler om det videre arbejde sker altid i et gensidigt forpligtende samarbejde mellem parterne, fulgt op af opfølgningsmøder efter en given periode til at justere indsatsen.
TEAM NORD Munkebo – Kerteminde – Hindsholmen |
TEAM SYD Nymarken – Marslev – Langeskov |
Michael Bønnelykke, PPR Psykolog Maria Kjems Jensen, PPR Psykolog Line Møller Jensen, PPR Psykolog Lykke Veibæk Nygaard, PPR Psykolog
|
Christina Duch, PPR Psykolog Dorthe Bjerregaard Riisom, PPR Psykolog Malek Benyarbah, PPR Psykolog
|