Betingelser og retningslinjer for arrangementer i Kerteminde Kommune

Arrangementer

Ved større arrangementer afholdes koordineringsmøde med involverede parter. Ved større arrangementer sender Park & Vej også tilladelsen til ETKerteminde, som administrerer Visit Kerteminde.

Arealer

Arealerne er klargjort efter kommunens normale standard. Ønskes der særlige tiltag, skal
disse betales af arrangøren.
Arealerne skal hele tiden være holdt i rimelig pæn stand under arrangementerne og afleveres, som de blev modtaget.
Ved manglende oprydning og evt. skader på arealet eller installationer vil oprydning/
retableringen blive udført for arrangørens regning.

Torvet i Kerteminde

Ved lån af Torvet skal der tages hensyn til kirkelige handlinger

Telte, scener og tribuner

Opstilling og anvendelse af forsamlingstelte, selskabshuse, salgsområder og midlertidige
campingområder skal godkendes af Beredskab Fyn.
Se mere om bestemmelserne på beredskabfyn.dk eller kontakt Beredskab Fyn:
beredskabfyn@beredskabfyn.dk, tlf. 65 51 18 00.
Ved indretning af arealet skal der tages højde for, at brand- og redningsvæsen kan
passere.

Team Byggesag skal i nogen tilfælde godkende opsætningen af tribuner, telte, scener m.m.
Park & Vej fremsender tilladelse til arrangementet og ansøgningsmateriale til Team Byggesag
som herefter vurderer, om det ansøgte arrangement kræver en byggetilladelse.
Hvis det ansøgte kræver en byggetilladelse vil ansøger blive kontaktet.
Er der spørgsmål i forbindelse med ansøgningen kan Team Byggesag kontaktes, på følgende mail: byg@kerteminde.dk

Fyrværkeri

Fyrværkeri skal udføres af en fyrværkerimester og placeringen, hvor fyrværkeriet skal
afbrændes, skal godkendes af Beredskab Fyn: beredskabfyn@beredskabfyn.dk

Alkohol, mad og musik

Politiet skal give tilladelse og gældende regler for salg/servering af fødevarer skal overholdes.
Oplysning kan fås hos Fødevareregionen, tlf. 72 27 69 00.

Toiletter

Arrangøren skal selv bestille toiletter og sørge for opsætning. Arrangøren afregner selv med firmaet. Hvis toiletter og badeforhold på Marinaen ønskes anvendt, som ikke er offentlige tilgængelige, skal der betales for ekstra rengøring.
Giver arrangementet forventning om deltagelse af flere end 200 personer samtidig, skal
der opstilles supplerende toiletvogne. Ved festivaler/koncerter m.m. skal der opsættes 1 toilet pr. påbegyndt 50 personer. Toilet-kabiner/toiletvogne i nødvendigt omfang skal rekvireres og afregnes af arrangøren/brugeren. Evt. spildevandstanke skal løbende tømmes i nødvendigt omfang og spildevand skal bortskaffes til godkendt modtageanlæg.

Renovation

Arrangøren skal selv sørge for at bestille og afregne for renovation.

Ligesom de selv skal købe affaldssække og bortskaffe affaldet.

Strøm

Arrangøren skal selv kontakte en el-installatør for at blive tilsluttet til strøm.

Hvis der ønskes kraftigere strøm, behov for forlængerledninger eller andre stik, skal arrangøren
selv sørge for det.
El skal aftales og afregnes med det elselskab, der dækker pågældende område.
Tilslutning skal ske af autoriseret installatør.

Vand

Der er tilslutning til vand på følgende arealer:

• Der er vand på Odensevej v/Roklubben, 5300 Kerteminde, hvor der er en vandhane til fricafbenyttelse.
  • På Grønvangen 20, 5550 Langeskov er der tilslutning til vand fra brønd. Vandforsyningen i Langeskov har ikke målere på og opkræver ikke betaling. Ras & Svop VVS og Blik ApS,
    tlf. 65 38 29 59 eller 20 60 02 10 skal kontaktes for tilslutning.
  • Der er tilslutning til vand ved grønt areal ved Minigolfbanen, 5300 Kerteminde

Spildevand

Der er afløb for spildevand på følgende arealer:

• Odensevej, 5300 Kerteminde
  • Grønt areal ved Minigolf, 5300 Kerteminde
  • Grønvangen 20, 5550 Langeskov

Parkering

Parkering skal ske på anviste arealer og efter færdselslovens regler. Der må ikke parkeres på strandarealer. Parkeringsarealer, som er reserveret til gæster af den tilstødende bygning, må ikke anvendes.

Det er ikke tilladt, ifølge loven, at opkræve betaling på offentlige parkeringsarealer. Men der må f.eks. godt afmærkes et grønt areal og opkræves betaling for parkering under arrangementet, hvis kommunen har givet en tilladelse.

Afspærring

Hvis arrangøren ønsker at afspærre veje, skal arrangøren selv få udarbejdet en afspærringsplan, som skal godkendes ved Politiet, og leje afmærkningsmateriellet ved privat firma.