Hjem Borger Børn, unge og familie SELFO: forebyggelse af selvmord blandt børn og unge

SELFO: forebyggelse af selvmord blandt børn og unge

Har et barn eller en ung udtrykt tanker om selvmord, skal du kontakte SELFO-teamet på e-mail: sikker-underretning@kerteminde.dk.

I mailen er det vigtigt, at du skriver barnets eller den unges fulde navn og kontaktoplysninger på forældrene. Teamet vil hurtigst muligt tage kontakt til forældrene for at aftale en samtale med barnet eller den unge.

Er situationen akut – barnet eller den unge har forsøgt selvmord -, skal du ringe 112.

Er situationen akut – barnet eller den unge har planer om at begå selvmord –, skal du ringe til Psykiatrisk akut modtagelse på 99 44 91 40.

Alle med kontakt til børn og unge i Kerteminde Kommune kan henvende sig til SELFO-teamet; det vil sige, at du kan være forælder, ansat i kommunen, frivillig i foreningslivet, ansat i erhvervslivet osv.

Selfoteamet kan guide dig i, hvordan du, som forælder, ansat i kommunen, frivillig i foreningslivet eller ansat i erhvervslivet, skal forholde dig til barnet eller den unge, mens teamet afklarer hvilken hjælp, der er behov for.

I menupunktet Foldere kan du læse mere om, hvordan du skal handle, når du får bekymring eller viden om, at et barn eller en ung har selvmordstanker, og om hvor du kan henvende dig for hjælp.