
I Borgerservice oplever vi i øjeblikket stor efterspørgsel på ledige tider til MitID.
Vi oplever, at mange henvender sig i Borgerservice for at få hjælp at migrere til MitID, før de har fået besked fra deres bank om, at det netop er deres tur.
Vi vil derfor gerne bede jer om, at I ikke booker tid til MitID, før I modtager besked fra jeres bank.
Har man problemer med at få opdateret sine ID-oplysninger gennem NemID nøgleapp, fordi man ikke kan skanne sit pas i NemID nøgleapp, ikke anvender NemID nøgleapp, har en ældre telefon eller ikke er i besiddelse af et dansk pas, kan man med fordel booke tid i Borgerservice til NemID. Så hjælper vi gerne med at få opdateret dine ID-oplysninger ved fremvisning af gyldig legitimation. Du vil herefter selv kunne migrere til MitID ved hjælp af dit NemID.
MitID har lavet to videoguides til, hvordan du kommer fra NemID til MitID via din bank hjemmefra.
Med MitID app
Sådan får du MitID app - YouTube
Med kodeviser eller kodeoplæser
Guide til at bruge MitID kodeviser eller MitID kodeoplæser - YouTube
Kan du ikke komme på MitID, fordi dine ID-oplysninger ikke er opdaterede, og du ikke selv kan gøre det?
Så kan du bestille tid i Borgerservice til NemID. Husk gyldig legitimation.
Orienter dig gerne her angående opdatering af dine ID-oplysninger: www.borger.dk/ID