Borgerrådgiveren skal styrke dialogen mellem borgerne og kommunen og kan hjælpe borgere med at navigere i det kommunale system
Borgerrådgiveren er uafhængig af kommunens forvaltninger og fungerer som klageinstans, tilsynsmyndighed og intern konsulent i kommunen.
Har du f.eks. fået en afgørelse fra kommunen, som du ikke forstår, eller har du brug for vejledning i en sag med kommunen? Så kan du kontakte Borgerrådgiveren for at få hjælp til at finde rundt i det kommunale system.
Borgerrådgiverens overordnede opgave er at styrke dialogen med borgere og virksomheder i Kerteminde Kommune, at hjælpe borgere gennem det kommunale system og sikre, at borgeren bliver hørt. Hun skal også sikre, at klager bliver brugt til at gøre kommunens sagsbehandling og borgerbetjening bedre.
Borgerrådgiveren er neutral, og hun forholder sig udelukkende til, om behandlingen af borgerens henvendelser går rigtigt til. Borgerrådgiveren er en uvildig rådgiver, som ikke er en del af kommunens fagområder eller det politiske system. Det er en af hendes vigtigste opgaver at sikre borgeres retssikkerhed.
Man kan indtale besked med telefonnummer på Borgerrådgiverens telefonsvarer, hvis man ønsker at blive ringet op efter ferien. Det er også muligt at skrive en mail via digital post, som vil blive besvaret efter ferien.