Hjem Borger Ældre og Sundhed Kerteminde Kommune - En Sund Kommune

Kerteminde Kommune - En Sund Kommune

Sundhedspolitikken "Sundhed og trivsel i fællesskaber" (2024-2027) sætter kursen for, hvordan vi sammen styrker sundhed og trivsel.
Vi har i Kerteminde Kommune gode muligheder for at leve et sundt og aktivt liv hele livet. Vi kan udfolde os fysisk og stimuleres mentalt bl.a. i den storslåede natur og kultur, der er omkring os.

Sundhed er, hvor vi lever og bor, hvor vi leger og lærer, hvor vi arbejder og hvor vi er aktive og sociale sammen. Vi lyser derfor på det gode liv og de rammer, der skal til for at borgerne har mulighed for at leve et sundt og aktivt liv.
Vi tager afsæt i at fremme sundhed gennem en tidlig indsats, mere  lighed i sundhed og sund aldring. Vi sætter spot på både hverdag og fremtid, når vi lægger os i selen for at bekæmpe ensomhed gennem fællesskaber, betoner vigtigheden af mental sundhed og trivsel samt skaber muligheder for at være fysisk aktiv hele livet.

I de kommende år er der særligt fokus på bedre sundhed og trivsel gennem tre spor:
Spor 1: Fællesskaber forebygger ensomhed
Spor 2: Mental sundhed og trivsel for alle